النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: أهمية الطاقة وأثرها على الحياة العامة والاقتصادية ..

  1. #1
    Consultant Engineer الصورة الرمزية أسامة حسن البلخي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2014
    الدولة
    مكة المكرمة
    المشاركات
    1,436

    أهمية الطاقة وأثرها على الحياة العامة والاقتصادية ..

    WHY ENERGY MATTERS

    Energy is the linchpin of our economy. In physics, energy is the ability to perform work, and there is little useful work that does not depend on a reliable and affordable energy supply. We use energy to power our factories, refrigerate our medicines, light our schools, and transport our food. What we want from energy are the services it provides—heat, light, refrigeration— irrespective of the resources we use to generate them. However, energy production, transport, and use exposes us to serious environmental threats, national security challenges, and economic crises that have become increasingly evident over the years. Using innovative technologies and greater efficiency, the U.S., and the world, can provide these services with greater benefits to national security, economic growth, public health and the environment. The U.S. has the most dynamic economy in the world, yet its energy infrastructure is aging, and other countries are capitalizing on renewable energy technologies that were first developed in America. The coupling of climate and national security threats creates an urgency to find alternatives to conventional fossil fuel use. The good news is that there are solutions at hand to transition the U.S. into a new era of clean energy and smarter energy policy.
    By improving energy efficiency, the U.S. can not only help save consumers money, but also create jobs while reducing environmental impacts and future energy demand. By investing in renewable technologies and modernizing the electric power grid, we can improve the security and reliability of our energy supply and combat climate change. By developing and using alternative fuels, we can reduce our dependence on oil and protect public health.In order to do this, we need to change the rules that currently dominate our energy sector. Right now, most utilities make money by selling, not saving, energy. Carbon-intensive fuels are not held to account for the global warming pollution they create. The transportation sector is dependent on a single source of fuel, which leaves us vulnerable to price spikes and geopolitical upheavals. Government support for renewable energy and efficiency is provided through unpredictable short-term incentives, while subsidies for fossil energy are permanent and continue to tilt markets toward carbon emissions. We need comprehensive energy policy that integrates climate and security concerns.Learn more about how the Energy Future Coalition is leading the way to change the rules:



    • Economic Growth & Jobs
    • Climate Stabilization
    • Security
    • Public Health


    PUBLIC HEALTH




    لماذا مسائل الطاقة
    إن الطاقة هي الركيزة الأساسية لاقتصادنا. في الفيزياء، والطاقة هي القدرة على أداء العمل، وهناك القليل من العمل المفيد التي لا تعتمد على إمدادات الطاقة يمكن الاعتماد عليها وبأسعار معقولة. نحن نستخدم الطاقة لتشغيل مصانعنا، تبريد الأدوية لدينا، ضوء مدارسنا، ونقل طعامنا. ما نريده من الطاقة هي الخدمات التي تقدمها - الحرارة والضوء والتبريد - بغض النظر عن الموارد التي نستخدمها لتوليدها. غير أن إنتاج الطاقة ونقلها واستخدامها يعرضنا إلى التهديدات البيئية الخطيرة والتحديات الأمنية الوطنية والأزمات الاقتصادية التي أصبحت واضحة على نحو متزايد على مر السنين. وباستخدام التكنولوجيات المبتكرة وزيادة الكفاءة، يمكن للولايات المتحدة والعالم أن يوفر لهذه الخدمات فوائد أكبر للأمن القومي والنمو الاقتصادي والصحة العامة والبيئة. الولايات المتحدة لديها الاقتصاد الأكثر ديناميكية في العالم، ولكن البنية التحتية للطاقة في الشيخوخة، وبلدان أخرى تستفيد من تقنيات الطاقة المتجددة التي تم تطويرها لأول مرة في أمريكا. ويؤدي اقتران التهديدات المناخية واألمن القومي إلى إلحاح إيجاد بدائل لالستخدام التقليدي للوقود األحفوري.
    والخبر السار هو أن هناك حلول في متناول اليد لنقل الولايات المتحدة إلى عهد جديد من الطاقة النظيفة وسياسة طاقة أكثر ذكاء.
    ومن خلال تحسين كفاءة الطاقة، لا يمكن للولايات المتحدة أن تساعد فقط في إنقاذ أموال المستهلكين، بل أيضا خلق فرص عمل مع الحد من الآثار البيئية والطلب المستقبلي على الطاقة. ومن خالل االستثمار في التقنيات المتجددة وتحديث شبكة الطاقة الكهربائية، يمكننا تحسين أمن وموثوقية إمدادات الطاقة لدينا ومكافحة تغير المناخ. من خلال تطوير واستخدام الوقود البديل، يمكننا أن تقلل من اعتمادنا على النفط وحماية الصحة العامة.
    ولتحقيق ذلك، نحتاج إلى تغيير القواعد التي تهيمن حاليا على قطاع الطاقة لدينا. الآن، معظم المرافق تجعل المال عن طريق البيع، وليس الادخار، والطاقة. ولا يتم الاحتفاظ بالوقود المكثف من الكربون لمراعاة التلوث الناجم عن الاحترار العالمي الذي تولده. ويعتمد قطاع النقل على مصدر واحد للوقود، مما يتركنا عرضة للارتفاع في الأسعار والاضطرابات الجيوسياسية. ويقدم الدعم الحكومي للطاقة المتجددة والكفاءة من خلال حوافز قصيرة الأجل لا يمكن التنبؤ بها، في حين أن الإعانات المقدمة للطاقة الأحفورية دائمة وتستمر في إمالة الأسواق نحو انبعاثات الكربون. ونحن بحاجة إلى سياسة شاملة للطاقة تدمج الشواغل المناخية والأمنية.
    تعرف على المزيد حول كيفية قيام تحالف الطاقة المستقبلية بقيادة الطريق لتغيير القواعد:
    النمو الاقتصادي والوظائفمناخ الاستقرارسكوريتيبوبليك الصحة
    الصحة العامة
    وخلال الانتعاش الاقتصادي من الأزمة المالية لعام 2008، ظل استهلاك الطاقة ثابتا تقريبا في حين نما الناتج المحلي الإجمالي والعمالة. ومن الناحية الاقتصادية، فإن هذا يعني أن إنتاجيتنا من الطاقة قد تحسنت. ويتعلق جزء كبير من ذلك بسياسات الطاقة المتجددة والكفاءة على المستويين الوطني والولائي التي دفعت الاستثمارات الفعالة من حيث التكلفة والنمو في قطاع الطاقة النظيفة. وقد أدى تطوير صناعة الطاقة النظيفة إلى توظيف عدد كبير ومتنامي من األميركيين: هناك ما يقرب من 1.75 مليون فرصة عمل موجودة حاليا في قطاعي كفاءة الطاقة والطاقة المتجددة) المصدر: إيسي (.
    وبما أن تكاليف منشآت الطاقة الشمسية وطاقة الرياح تواصل انخفاضها الهائل، بفضل التقدم التكنولوجي، وأفضل الممارسات، ووفورات الحجم، فإن تكاليف المستهلكين ستؤدي أيضا إلى زيادة التكاليف. ومع تزايد ترابط بنيتنا التحتية للكهرباء من خلال نقل الجهد العالي بين الولايات، سنقوم بإلغاء كفاءة النظام التي توفر المزيد من الاقتصادات فضلا عن قدر أكبر من الموثوقية والمرونة.
    ومع ذلك، لا تزال هناك عقبات: إن عدم اليقين في السياسات المحيطة بالحوافز المتعلقة بتصنيع الطاقة النظيفة وتطويرها، فضلا عن وفرة الوقود الأحفوري الرخيص من موارد الصخر الزيتي، قد حد من نشر رؤوس الأموال التي من شأنها أن تسمح للولايات المتحدة بتعظيم فرص العمل والفرص الاقتصادية المتاحة مستقبل الطاقة النظيفة. لم تعد الولايات المتحدة الشركة الرائدة عالميا في الاستثمار العالمي للطاقة النظيفة، وتجاوزتها الصين. وقد أدت المعارضة السياسية للتخفيف من آثار تغير المناخ إلى العداء للسياسات التي تحبذ الطاقة المتجددة وحتى كفاءة استخدام الطاقة. وأدى نجاح التكسير الهيدروليكي في الوقت نفسه إلى زيادة هائلة في الغاز الطبيعي (وكذلك النفط) من الصخر الزيتي، مما يوفر ميزة تنافسية تنافسية كبيرة للولايات المتحدة وتوفير وقود أرخص وأنظف لتوليد الكهرباء من الفحم الذي لديه يهيمن لفترة طويلة. وهذا يجعل من الصعب الانتقال إلى الوقود غير الكربوني.
    ويشارك ائتلاف مستقبل الطاقة في هذه القضايا وأصحاب المصلحة فيها. وفي إطار مبادراتنا، نسعى إلى دعم اقتصاد الطاقة النظيفة - من خلال الدعوة إلى تحقيق الكفاءة في استخدام الطاقة مع تحالفنا لإعادة بناء أمريكا؛ وتوليد الموزعين، وبرامج كفاءة المرافق من خلال مبادرة المرافق 2.0 الخاصة بنا؛ وتعزيز شبكة النقل من خلال الأميركيين لشبكة الطاقة النظيفة. تقليل
    During the economic recovery from the financial crisis of 2008, energy consumption has stayed roughly constant while GDP and employment have grown. In economic terms, this means our energy productivity has improved. Much of this has to do with renewable and efficiency policies at the national and state levels that have driven cost-effective efficiency investments and growth in the clean energy sector. Development of our clean energy industry has led to the employment of a significant and growing number of Americans: Roughly 1.75 million jobs are now found in the energy efficiency and renewable energy sectors (Source: EESI).
    As the costs of solar and wind installations continue their dramatic decline, thanks to advancing technology, best practices, and economies of scale, so too will the costs to consumers. And as our electricity infrastructure becomes increasingly interconnected through interstate high-voltage transmission, we will unlock system efficiencies that offer further economies as well as greater reliability and resiliency.Obstacles remain, however: Policy uncertainty surrounding incentives for clean energy manufacturing and development, as well as the abundance of cheap fossil fuels from shale resources, have limited the deployment of capital that would allow the U.S. to maximize the job creation and economic opportunity of a clean energy future. The United States is no longer the world leader in global clean energy investment, surpassed by China. Political opposition to climate change mitigation has led to hostility to policies favoring renewable energy and even energy efficiency. The success of hydraulic fracturing, meanwhile, has led to a massive increase of natural gas (as well as oil) from shale, offering a major competitive cost advantage to the U.S. and providing a cheaper and cleaner fuel for electricity generation than the coal which has dominated for so long. That makes it harder to move to non-carbon fuels.The Energy Future Coalition engages these issues and their stakeholders. Across our initiatives, we seek to support a clean energy economy – through energy efficiency advocacy with our Rebuilding America coalition; performance-based ratemaking, distributed generation, and utility efficiency programs through our Utility 2.0 initiative; and enhancing the transmission network through Americans for a Clean Energy Grid. Reducing the trade deficit through energy independence is one outcome of our efforts to replace aromatic hydrocarbons in gasoline with higher-performing, cleaner, and healthier biofuel blends. EPA’s Clean Power Plan and higher fuel economy standards combine to offer an ambitious start towards the U.S. goals for greenhouse gas reduction, but not enough to meet the ultimate target of 80% reduction by 2050, and face strong national opposition to boot. The Energy Future Coalition is therefore exploring other pathways, including the possibility of a revenue-neutral tax swap that would put a price on carbon.Creating a healthier, more resilient and more affordable energy system can drive economic growth for the U.S. Learn more about how the Energy Future Coalition is supporting policies to reach this goal.
    The United States can be a global leader as the world increasingly moves to cleaner forms of energy – especially more efficient and renewable energy. This transformation gives hope that we can minimize and perhaps even avoid the worst impacts of climate change brought on by the use of coal, oil, and gas and by the destruction of forests and protect the natural world that sustains us all.The threat is real. In 2014 the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change – which gathers hundreds of scientists around the world to review and assess the published research, concluded, “Warming of the climate system is unequivocal, and since the 1950s, many of the observed changes are unprecedented over decades to millennia. The atmosphere and ocean have warmed, the amounts of snow and ice have diminished, and sea level has risen.” With 95% certainty, these scientists attribute the changes to human activity.The year 2014 ranks as Earth’s warmest since modern recordkeeping began in 1880, according to two analyses by government scientists in the U.S. and another in Japan, and we are already seeing and feeling the effects – in the form of rising sea levels and more extreme weather, heat waves, wildfires, and storms. These changes could lead to devastating effects on humanity and will only worsen if left unchecked.Energy is the source of much of the problem and potentially much of the solution as well. Globally, fossil fuel use accounts for approximately 80 percent of the carbon dioxide emissions that heat Earth’s atmosphere. In the United States, fossil fuels contribute a similar share. Other major greenhouse agents such as methane and black carbon are also integrally tied to energy production and use.New ideas, investments and innovations are spurring a global transformation of energy systems to reduce their carbon pollution. The costs of action are small compared to the costs of not acting. Indeed, new reports indicate that low-carbon pathways will either be economically beneficial or would result in minor additional costs over the status quo. Because of the long-term nature of investments that lie at the heart of climate change (in power, buildings, transportation), the actions we take in the next 10 to 20 years will be critical.Clean technologies represent a rapidly growing domestic industry worth billions of dollars, and they are competing in a very serious way with traditional forms of energy on cost. But the longer we wait to make this fundamental shift in our economy, the greater the costs become.Learn more about how the Energy Future Coalition is working to apply practical policies and readily available technologies to seize the opportunity to reshape our energy system.
    For 40 years, since the OPEC embargo of 1973, the U.S. has attempted to reduce its dependence on foreign oil. High prices and stronger fuel economy standards led to progress in the 1980s, but those gains were short-lived. Recently, however, U.S. oil production ended its long decline and turned dramatically upward. Technological advances such as 3D seismic imagery, directional and horizontal drilling, and hydrofracturing have tapped into tremendous reserves of tight oil and natural gas from shale rock formations. Meanwhile, as they had 25 years before, more efficient vehicles and high gasoline prices decreased domestic demand. As a result, the percentage of U.S. oil imported has fallen from a high of 60% in 2005 to 32% as of 2013. In addition, the oil imported from Canada increased in share by 65.8% since 2003, reducing the security risks of our remaining dependence on imports.But challenges remain. The United States still imports a significant share of oil from regimes in unstable or hostile regional environments such as Iraq, Kuwait, Saudi Arabia, Venezuela and Nigeria. In addition, the United States remains integrated with and subject to the whims of a global marketplace for oil that sets the price based on an unpredictable combination of the costs of production, the health of the global economy, the demand for fuel, and the political strategies of OPEC nations. In the face of an international oil shock, U.S. oil prices would skyrocket, regardless of how much we are able to produce domestically or import from friendly neighbors. This is a matter of economic security just as much as it is one of national security.The U.S. must do its part to mitigate these national and economic security risks, and there are readily available solutions. Technologies that improve vehicle efficiency can have a significant impact on both oil consumption and greenhouse gas emissions in the transportation sector. Electrifying our transportation system can increase efficiency and reduce fuel costs. Efforts to develop sustainable fuels from biomass can dramatically reduce our dependence on oil and maintain the level of mobility we now enjoy.
    What goes into gasoline directly affects the emissions that come out of the tailpipe. In the 1990 Clean Air Act Amendments, Congress gave EPA the duty to “promulgate (and from time to time revise)” regulations governing emissions of “hazardous air pollutants from motor vehicles and motor vehicle fuels.” Congress required that these regulations “reflect the greatest degree of emission reduction achievable through the application of technology which will be available.” These hazardous air pollutants include aromatic hydrocarbons which increase octane and currently make up approximately 20%-30% of every gallon of gasoline sold in the United States.Aromatics are significant contributors to particulate emissions. Particulate matter (PM) comprises extremely small particles that can penetrate blood cells and travel to the body’s organs, with such adverse health effects as increased asthma, respiratory disease, reduced lung development and function in children, cardiovascular disease in adults, and cancer. A recent study led by the Harvard Center for Risk Analysis, with participation by EPA, estimated that exposure to fine particles originating from aromatic hydrocarbons in gasoline results in approximately 3,800 premature mortalities per year and total social costs of $28.2 billion.The Energy Future Coalition is pressing EPA to take action on aromatics to protect public health. Fortunately, biofuels can supply the same octane in gasoline as aromatics while reducing particulate pollution. In fact, that cleaner octane may be essential for automakers to increase the efficiency of their engines and meet higher fuel economy standards. Studies show that a mid-level biofuels blend (e.g., 30%) would maximize benefits to air quality and public health, automotive performance, and consumer costs. It would also reduce U.S. dependence on petroleum as its single source of transportation fuel.
    لاإله إلا الله محمد رسول الله

  2. #2
    Consultant Engineer الصورة الرمزية أسامة حسن البلخي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2014
    الدولة
    مكة المكرمة
    المشاركات
    1,436

    رد: أهمية الطاقة وأثرها على الحياة العامة والاقتصادية ..

    بيان ارتباط الحياة الاقتصادية كاملة بالطاقة وكذلك فرص العمل ونحوها
    نشرت هذه المقالة أصلا في 27 أغسطس 2015 في سجل نيو هافن وكتبه لوثر تورنيل.
    وتنتظر دراسة تمولها مجموعات تجارية تمثل صناعات النفط والغاز الطبيعي عواقب وخيمة على نيو إنجلاند إذا لم تحسن المنطقة بنيتها التحتية للطاقة بحلول نهاية العقد الحالي.
    وقد تم اعداد التقرير المكون من 68 صفحة والذى صدر يوم الخميس لائتلاف نيو انغلاند من اجل الطاقة المعقولة، وهى مجموعة للدعوة مقرها بوسطن. ولكن برعاية مجموعتي تجارة الطاقة، ومعهد البترول الأمريكي، وتحالف الغاز الطبيعي الأمريكي.
    ويتوقع التقرير أن المنازل والشركات في جميع أنحاء المنطقة يمكن أن تدفع مجتمعة أكثر من 5.4 مليار دولار أكثر مما تدفعه الآن لتكاليف الطاقة. كما تدعي أن المنطقة قد تواجه 167 ألف وظيفة فقدت أو لم تنشأ نتيجة لارتفاع تكاليف الطاقة.
    ومن شأن الجمع بين ارتفاع تكاليف الطاقة والوظائف المفقودة أن يقلل من حجم الدخل المتاح المتاح لنيو إنغلاند بأكثر من 12 مليار دولار.
    وقال ألفارو بيريرا، المستشار الرئيسي في لا كابرا أسوسياتس، أحد مؤلفي الدراسة، في مؤتمر عبر الهاتف أن التقرير بحث "أنواع متعددة من البنية التحتية للحد من تكاليف الطاقة بما في ذلك خطوط أنابيب الغاز الطبيعي وخطوط نقل الكهرباء وتوليد الكهرباء المتجددة وغير المتجددة ".
    وقال بيريرا "لقد نظرنا الى ذلك وقمنا بمقارنة ذلك مع تأثير التكلفة على الاستمرار في الاعتماد على البنية التحتية القائمة".
    وقال كارل غوستين المتحدث باسم تحالف نيو انغلاند للطاقة المعقولة ان المستوى المرتفع لخسارة العمالة التى تتنبأ بها الدراسة سيكون "ناجما عن الجمع بين ارتفاع تكاليف الطاقة وفقدان استثمارات البنية التحتية الاضافية".
    وأصر غوستين على أن تمويل الدراسة من مجموعتين تجاريتين يمكن أن يستفيد أعضاؤها من بناء البنية التحتية للطاقة "لم يكن له أي تأثير على النتيجة".
    وقال "انها تحليل اقتصادي موضوعي".
    وقال مسؤولون من شركة ايفرسورس للطاقة وهى جزء من مشروع خط نقل الكهرباء وتوسع خطوط انابيب الغاز الطبيعى القائمة فى نيو انجلاند فى بيان ان نتائج الدراسة "ليست مفاجئة".
    وقال البيان "في العامين الماضيين وحدنا، شهدنا التأثير الهائل في السوق من إمدادات الغاز الطبيعي المتقلبة، مع إضافة المليارات إلى التكلفة الموسمية لزيادة الطاقة بالجملة وزيادة الأسعار للعملاء في نيو إنغلاند".
    إيفرسورس هو شريك رئيسي في خطة توسيع خط أنابيب نقل الغاز الطبيعي شمال شرق وصول، جنبا إلى جنب مع سبيكترا الطاقة والشبكة الوطنية. كما اقترح إيفرسورس القائم على هارتفورد مشروع خط نقل الطاقة الكهربائية الشمالية لتمرير الطاقة الكهرمائية من كندا.
    وقال مسؤولون في شركة "ايفرسورس" في بيان "ان الوصول الى شمال شرق البلاد يمثل الحل الاكثر منطقية لقيود نيو انغلاند للغاز الطبيعي، حيث يزود اكثر من 60 في المئة من محطات الطاقة في المنطقة بالوقود الذي تحتاجه لتلبية الطلب على الذروة". "نظرا لأن هذا المشروع يوسع خطوط نقل ماريتيمس وشمال شرق وغونكوين الحالية، فإن هناك آثارا بيئية واجتماعية ضئيلة من بناء وتشغيل المشروع".
    وتساءل جويل جوردز، وهو مستشار للطاقة في ويست هارتفورد، عن الاستنتاجات التي توصلت إليها الدراسة.
    وقال جوردس فيما يتعلق بالأثر الاقتصادى "ان عام 2020 لا يتجاوز 4 سنوات فقط، ومن ثم يبدو ان هذا المبلغ يمثل قدرا كبيرا جدا من الاموال بالنظر الى الاطار الزمنى". واضاف "اننى اشعر ان هذا التقرير يعرض الامور فى عزلة اقتصادية، دون اخذ العوامل الاخرى فى الاقتصاد الوطنى والعالمى بعين الاعتبار".
    واشار جوردز الى ان صناعة الطاقة اقترحت منذ اقل من عشر سنوات انشاء محطة عائمة فى وسط لونج ايلاند سوند حيث سيتم تفريغ الغاز الطبيعى المسال من السفن ونقله الى خطوط انابيب النقل. كان ما يسمى منشأة الطاقة بروادواتر على بعد 10 أميال جنوب نيو هافن.
    ولكن وسط احتجاجات من المقيمين في كل من كونيتيكت ونيويورك، رفض ديفيد باترسون حاكم ولاية نيويورك خطة بروادواتر صراحة في أبريل 2008. وقال غوردس التنبؤات الصعبة ثم حول ما سيحدث لتكاليف الطاقة في نيو انغلاند إذا لم يتم بناء بروادواتر فشلت في تتحقق.
    وقال "ان الطاقة معقدة للغاية ومع اننا نحاول وضع تنبؤات حول هذا الامر، فاننا قمنا بعمل كريب لها". "كان من المفترض أن يكون بروادواتر هو حفظ الكل لأنهم كانوا ذاهبين لاستخدام رخيصة (الغاز الطبيعي المسال). من نبدأ في الحصول على الغاز الطبيعي من الصخر الزيتي وذهب كل الحديث بروادواتر بعيدا ".



    This article was originally published on August 27, 2015 in the New Haven Register and written by Luther Turnelle.
    A study funded by trade groups representing the oil and natural gas industries is predicting dire consequences for New England if the region doesn’t improve its energy infrastructure by the end of the current decade.
    The 68-page report released Thursday was prepared for the New England Coalition for Affordable Energy, a Boston-based advocacy group. But it was sponsored by two energy trade groups, the American Petroleum Institute and America’s Natural Gas Alliance.
    The report predicts that homes and businesses across the region could collectively pay $5.4 billion more than what they are paying now for energy costs. It also claims the region could be facing 167,000 jobs lost or not created as a result of higher energy costs.
    The combination of higher energy costs and lost jobs would reduce the amount of disposable income available to New England by more than $12 billion.
    Alvaro Pereira, principal consultant at La Capra Associates, one of the study’s authors, said in a conference call that the report examined “multiple types of infrastructure to reduce energy costs including natural gas pipelines, electricity transmission lines, renewable and non-renewable electricity generation.”
    “We looked at that and compared it with the cost impact of continuing to rely on existing infrastructure,” Pereira said.
    Carl Gustin, spokesman for the New England Coalition for Affordable Energy, said the high level of employment loss being predicted in the study would be “caused by the combination of higher energy costs and the loss of additional infrastructure investment.”
    Gustin insisted that the fact that the funding for the study came from two trade groups whose members might benefit from the construction of energy infrastructure “has not had any influence on the outcome.”
    “It’s an ******ive economic analysis,” he said.
    Officials with Eversource Energy, which is part of both an electric transmission line project and an expansion of existing natural gas pipelines in New England, said in a statement that the results of the study are “not surprising.”
    “In the last two years alone, we have seen the tremendous market impact of a volatile natural gas supply, with billions added to the seasonal cost of wholesale energy and rate increases for customers across New England,” the statement read in part.
    Eversource is a major partner in the Access Northeast natural gas transmission pipeline expansion plan, along with Spectra Energy and National Grid. Hartford-based Eversource has also proposed the Northern Pass electric transmission line project to bring hydro-electric power from Canada.
    “Access Northeast presents the most sensible solution to New England’s natural gas constraints, supplying more than 60 percent of the region’s power plants with the fuel they need to meet peak demand,” Eversource officials said in the statement. “Because this project expands the existing Maritimes & Northeast and Algonquin Gas transmission lines, there is minimal environmental and social impact from construction and operation of the project.”
    Joel Gordes, a West Hartford-based energy consultant, questioned the conclusions reached in the study.
    “The year 2020 is only 4½ years away, so that seems to be a very large amount of money given the time frame,” Gordes said regarding the economic impact. “And my sense is that this report is viewing things in economic isolation, without taking account other factors going on in the national and world economies.”
    Gordes recalled that less than a decade ago, the energy industry proposed creating a floating terminal in the middle of Long Island Sound, where liquefied natural gas would be offloaded from ships and transferred to transmission pipelines. The so-called Broadwater Energy facility would have been 10 miles south of New Haven.
    But amid protests from resident in both Connecticut and New York State, New York Gov. David Paterson rejected the Broadwater plan outright in April 2008. Gordes said dire predictions then about what would happen to energy costs in New England if Broadwater was not built failed to materialize.
    “Energy is very complex and though we try to make predictions about it, we’ve done a crappy job of it,” he said. “Broadwater was supposed to be the save-all because they were going to use cheap (liquefied natural gas). Than we start getting natural gas from shale and all the Broadwater talk went away.”
    لاإله إلا الله محمد رسول الله

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. أهمية إعتماد الطاقة المتجددة ودورها في المحافظة على صحة الإنسان والبيئة
    بواسطة م. محمد محمود في المنتدى قسم طاقة الرياح و الطاقة الشمسية Solar and wind Energy
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-10-13, 03:23 PM
  2. المواصفات العامة لتنفيذ المبانى كاملة وزارة الاشغال العامة والاسكان السعودية
    بواسطة عبده حسين امام في المنتدى قسم التصميم Design Department
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 10-06-13, 11:23 AM
  3. مصادر الطاقة المتجددة: التطورات التقنية والاقتصادية
    بواسطة فخري فائق في المنتدى مكتبة قسم الطاقة الجديدة و المتجددة
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 12-05-08, 07:48 PM
  4. الشروط العامة لتراخيص إنتاج الطاقة الكهربيه
    بواسطة dyiaeldeen في المنتدى قسم محطات التوليد و أنظمة التشغيل و التحكم Power Plants
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 26-12-07, 04:02 AM
  5. زيارة النبى عليه السلام وأثرها
    بواسطة موسى سعيد أبو خطوه في المنتدى نادى المهندسين
    مشاركات: 19
    آخر مشاركة: 05-12-07, 08:25 AM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
 

 

 

Flag Counter