النتائج 1 إلى 8 من 8

الموضوع: Design for discussion

  1. #1
    عضو فى مجلس إدارة المنتديات الصورة الرمزية hani51
    تاريخ التسجيل
    Mar 2006
    الدولة
    sharjah
    المشاركات
    1,494

    Design for discussion

    Al salam Alaykum wa rahmatu allah
    Attached high voltage distribution system design for disscussion concerning protections and distribution concept, the distance between transformers and HV switch gear varies between 15m to 100m .
    All the professionals are invited to advice us with our appreciation .
    Your fast replay is highly appreciated.
    Thanks
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

  2. #2
    رئيس مجلس إدارة المنتديات و المشرف العام الصورة الرمزية sayed saad
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    6,262

    رد: Design for discussion

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hani51 مشاهدة المشاركة
    Al salam Alaykum wa rahmatu allah
    Attached high voltage distribution system design for disscussion concerning protections and distribution concept, the distance between transformers and HV switch gear varies between 15m to 100m .
    All the professionals are invited to advice us with our appreciation .
    Your fast replay is highly appreciated.
    Thanks
    اخى الفاضل م / هانى
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    و كل عام و انتم بخير
    بخصوص الرسم المرفق الذى يبين توزيع الأحمال و أنواع الوقايات على المحولات و المغذيات
    فواضح من الرسم بانه لا يوجد اى حماية تفاضلية على المحولات (المحولات حتى 5 ميجا فولت أمبير) يكتفى بحمايتها بالفيوز و أجهزة الحماية من زيادة التيار و القصر الأرضى OC/EF relay ) لذلك لا يوجد اى مشكلة من وجود المحولات على مسافة قد تصل إلى 100 متر من غرفة المفاتيح و القواطع Switchgear حيث ان المسافة الكبيرة بين مكان المحولات و السويتشجير يكون تآثيرها سىء و يسبب مشكلة فى حالة ما يكون هناك حماية تفاضلية على المحولات حيث يكون هناك تآثير كبير من مقاومة اسلاك الـ Pilot الخاصة بأجهزة الحماية التفاضلية وتسبب تشغيل خاطىء لأجهزة الوقاية .
    هذا من ناحية الوقاية


    الخلاصة :
    المسافة حتى 100 متر بين مكان المحولات و مكان السويتشجير لا يسبب اى مشكلة على الإطلاق من ناحية التشغيل الخاطىء لأجهزة الحماية الموجودة فى هذا المخطط.
    مهندس / سيد سعد

    رئيس مجلس الإدارة و المشرف العام
    على شبكة منتديات رابطة مهندسى الكهرباء العرب
    منتديات نظم القوى الكهربائية و شبكات النقل



  3. #3
    عضو فى مجلس إدارة المنتديات الصورة الرمزية hani51
    تاريخ التسجيل
    Mar 2006
    الدولة
    sharjah
    المشاركات
    1,494

    رد: Design for discussion

    al salam alaykom wa rahmat allah
    thank you very much for your cooperation and god bless you
    sorry for writing in english as i don't have arabic in this office
    again thanks and ragards.
    hani

  4. #4
    Junior Engineer
    تاريخ التسجيل
    Jan 2006
    الدولة
    UAE
    المشاركات
    96

    رد: Design for discussion

    شكراً لك اخي الكريم

  5. #5
    Junior Engineer
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    mansoura
    المشاركات
    20

    رد: Design for discussion

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    شكراً لك اخي الكريم

  6. #6
    عضو مجلس إدارة المنتديات الصورة الرمزية Shaltoot
    تاريخ التسجيل
    Feb 2006
    الدولة
    EGYPT
    المشاركات
    223

    رد: Design for discussion

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hani51 مشاهدة المشاركة
    Al salam Alaykum wa rahmatu allah
    Attached high voltage distribution system design for disscussion concerning protections and distribution concept, the distance between transformers and HV switch gear varies between 15m to 100m .
    All the professionals are invited to advice us with our appreciation .
    Your fast replay is highly appreciated.
    Thanks

    Dear Brothers

    I have the following reservation on the design

    a- The LBS feeder ADDC Express feeder R rated 630A is too small
    b- The 50N and 51N protection is not suitable for 100m distance, it must be replaced by 50G and 51G using core balance toroids to be able to detect internal faults in the xfmrs
    c- The schematic doesn't show type of xfmrs used oil or dry. I suggest interconnection between the xfmr protection Buchholz, DGPT or PTC to be used depending on xfmr type
    d-I don't see any interlocks on the bus-tie, interlocks must be used to prevent wrong operation.
    e- I don't see on the schematics earthing switches. if earthing switches are used then special key-lock systems must be used
    f- The CTs are too big for the xfmr sizes, this will prevent good metering and protection
    g- What is the distance between the xfmrs and the LV switchgear, if it is longer than twenty meters then busways must be used because MV side will not provide
    protection for faults on the LV side cables if the xfmrs are delta star

  7. #7
    دكتور مهندس الصورة الرمزية د/ عماد محمد
    تاريخ التسجيل
    Nov 2006
    الدولة
    السعودية
    المشاركات
    656

    رد: Design for discussion

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    شكراً لك اخي الكريم

  8. #8
    مشرف سابق لقسم هندسة الحماية الصورة الرمزية abdalsamad
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    784

    رد: Design for discussion

    شكراً لكم على هذه المعلومات


    لا تجعل الله أهون الناظرين إليك

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. Design UPS
    بواسطة شادي عبدالسلام في المنتدى قسم التصميم Design Department
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 09-05-12, 04:40 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
 

 

 

Flag Counter